Praktyki zawodowe są skierowane do grupy 72 uczniów TGH ( w miesiącu lipiec, i sierpień), uczestników projektu, którzy będą pracowali w renomowanych hotelach i restauracjach na terenie Warszawy w okresie 4 tygodni. Potwierdzeniem praktyk zawodowych będą zaświadczenia wydawane przez pracodawców.
Po zakończeniu kursów zawodowych I stopnia uczestnicy projektu rozpoczęli w okresie letnich wakacji szkolnych praktyki zawodowe.
Współpracę z zespołem projektu w zakresie przygotowania zawodowego uczestników podjęły kluczowe dla warszawskiego rynku gastronomiczno-hotelarskiego hotele najwyższej klasy, takie jak Le Meridien Bristol, Marriott, Mamaison Hotel Le Regina Warsaw , Ibis Centrum Hotel, Sheraton, Westin, Polonia Palace Hotel, Kyriad Prestige, Radisson Blu, znakomite restauracje i kluby - Restauracja Belvedere, Restauracja Dom Polski, Moonsfera, You&Me Bar, Nine Club&Restaurant, a także jedyna w swoim rodzaju sala degustacyjna i sklep winiarski 4 Senses.
Wyznaczeni przez pracodawców opiekunowie praktykantów podjęli się profesjonalnej realizacji autorskiego programu praktyk zawodowych, opracowanego na potrzeby projektu. Jeszcze do końca sierpnia młodzież będzie doskonalić umiejętności na stanowiskach barmana, sommeliera lub kucharza.
Uczestnicy zdobywają bezcenne doświadczenie w bezpośrednim kontakcie z gośćmi hoteli i restauracji, uczą się szybkiego i sprawnego wykonywania zadań w swojej branży, mają okazję poczuć się jak profesjonaliści. Opinie opiekunów praktykantów świadczą o tym, ze zdecydowana większość młodzieży odbywającej praktyki sprostała wymaganiom i wykonywała swoje zadania na wysokim poziomie.
Uczestnicy, rozumiejąc, że praktyki są częścią drogi prowadzącej do sukcesu w wybranej przez siebie branży, podeszli do nich z dużym zaangażowaniem, przekładającym się na jakość wykonywanych zadań, dzięki czemu część praktykantów po ukończeniu nauki szkolnej może zyskać szansę na zatrudnienie w prestiżowych warszawskich placówkach, a kilkoro uczestników już teraz skorzystało ze złożonej przez pracodawców propozycji pracy w kolejnym miesiącu wakacji.
Biorąc udział w praktykach, uczestnicy poznają klimat, kulturę i standardy obowiązujące w konkretnym miejscu pracy, a także podnoszą swoją wartość na rynku pracy. Mają szansę pokazać się z najlepszej strony i nawiązać stałą współpracę z pracodawcami.
PROGRAM PRAKTYKI ZAWODOWEJ – BARMAN
4 tygodnie x 5 dni w tygodniu x 8 godzin = 160 godzin
1. Wprowadzenie ucznia do zakładu gastronomicznego/hotelarskiego:
a. Zapoznanie ze strukturą organizacyjną zakładu.
b. Zapoznanie z regulaminami, zarządzeniami, instrukcjami i przepisami bhp i ppoż.
c.Zapoznanie z układem funkcjonalno – komunikacyjnym, zakresem czynności, uprawnieniami i odpowiedzialnością na poszczególnych stanowiskach pracy.
2. Część gastronomiczna (bar)
a. Udział w pracach związanych z zaopatrzeniem lokalu we wszystkie niezbędne produkty.
b. Udział w nadzorze nad odpowiednim magazynowaniem produktów.
c. Przygotowanie miejsca pracy i dbanie o zaplecze gospodarcze.
d. Zapoznanie się z podstawowym sprzętem barmańskim.
e. Nabywanie umiejętności związanych z doborem składników do napojów (zarówno alkoholowych jak i bezalkoholowych), właściwego określania ich proporcji i przygotowywania drinków zgodnie z oczekiwaniami klientów, aktualizowanie kart napojów.
f. Zapoznanie się z technikami przygotowywania napojów.
3. Część finansowa
a. Zapoznanie się z drukami obowiązującymi w zakładzie.
b. Sporządzanie rozliczeń finansowych.
c. Zapoznanie się z działaniem i obsługą kas fiskalnych.
Le Meridien Bristol
Szuliński Tobiasz, Urbaniak Paweł
Michurski Damian, Goździk Adam
Mamaison Hotel Le Regina Warsaw
Chwała Anna
Gryczman Damian
Restauracja Dom Polski
Pierzchanowska Angelika
Hotel Marriott
Lewiński Wiktor
Hotel Sheraton
Drabarek Michał
Nine Club & Restaurant
Jurczenia Igor
Radisson Blu
Sawczuk Jarosław
Belvedere
Kłopotowski Jacek
Kyriad
Hotel Polonia
PROGRAM PRAKTYKI ZAWODOWEJ – SOMMELIER
4 tygodnie x 5 dni w tygodniu x 8 godzin = 160 godzin
1. Wprowadzenie ucznia do zakładu gastronomicznego/hotelarskiego:
a. Zapoznanie ze strukturą organizacyjną zakładu.
b. Zapoznanie z regulaminami, zarządzeniami, instrukcjami i przepisami bhp i ppoż.
c.Zapoznanie z układem funkcjonalno – komunikacyjnym, zakresem czynności, uprawnieniami i odpowiedzialnością na poszczególnych stanowiskach pracy.
2. Część gastronomiczna (obsługa gościa)
a. Udział w pracach związanych z zaopatrzeniem lokalu w wina,
b. Dbałość o prawidłowe przechowywanie wina.
c. Zapoznanie się z podstawowym sprzętem sommelierskim.
d. Nabywanie umiejętności związanych z zawodem sommelier (odpowiednie podanie wina poprzez profesjonalne otwarcie butelki i napełnianie karafki oraz kieliszków gości, sprawdzanie czy serwowane wino nadaje się do degustacji, pomoc w sporządzaniu i aktualizowaniu karty win, znajomość gatunków, roczników oraz pochodzenia win, umiejętność oceny dojrzałości wina, doradzenie klientom wybór alkoholu do podawanej potrawy, okoliczności i gustu klienta).
3. Część finansowa
a. Zapoznanie się z drukami obowiązującymi w zakładzie.
b. Sporządzanie rozliczeń finansowych.
c. Zapoznanie się z działaniem i obsługą kas kelnerskich.
4senses
Kostrzanowska Paulina, Podziński Dominik, Szulczyk Paweł
Restauracja Moonsfera
Urych Cezary, Pniewski Maciej
Le Meridien Bristol
Roguska Anita, Opryszczko Izabela, Jaskowiak Katarzyna
Stańczak Mariola, Świtkowska Aleksandra, Burchet Tadeusz
Kyriad
Latkowska Anna
Paciorek Monika
Hotel Marriott
Podolak Monika
Belvedere
Wieczorek Patrycja
PROGRAM PRAKTYKI ZAWODOWEJ – KUCHARZ
4 tygodnie x 5 dni w tygodniu x 8 godzin = 160 godzin
1. Wprowadzenie ucznia do zakładu gastronomicznego/hotelarskiego:
a. Zapoznanie ze strukturą organizacyjną zakładu.
b. Zapoznanie z regulaminami, zarządzeniami, instrukcjami i przepisami bhp i ppoż.
c.Zapoznanie z układem funkcjonalno – komunikacyjnym, zakresem czynności, uprawnieniami i odpowiedzialnością na poszczególnych stanowiskach pracy.
2. Część gastronomiczna (kuchnia)
a. Udział w pracach związanych z zaopatrzeniem (systemem dostaw) zakładu w niezbędne surowce.
b. Udział w nadzorze nad odpowiednim magazynowaniem produktów.
c. Przygotowanie miejsca pracy, dbanie o czystość.
d. Przestrzeganie zasad bhp i ppoż.
e. Udział w przygotowywaniu potraw (obróbka wstępna, cieplna i zakąski) głównie w zakresie ryby i owoce morza.
f. Ocena jakości produkcji i zgodności z recepturami.
g. Ekspedycja potraw.
h. Opracowywanie kart menu.
i. Opracowanie karty kalkulacyjnej potraw.
3. Część finansowa
a. Zapoznanie się z drukami obowiązującymi w zakładzie.
b. Sporządzanie rozliczeń finansowych.
Restauracja Dom Polski
Andrzejewski Marcin, Stępień Daniel
Mamaison Hotel Le Regina Warsaw
Wojnarowski Michał
Hotel Sheraton
Brześkiewicz Patrycja
Le Meridien Bristol
Wiśniewska Magda, Szyperek Beata, Szaniawski Patryk, Bileński Patryk
Hotel Ibis Centrum
Mlekicka Monika