eTWINNING - Majdańska - Izmit

21.03.2009 roku dołączyliśmy do społeczności eTwinning, 

nawiązaliśmy współpracę z tureckim liceum z Izmitu a nasz projekt

otrzymał CERTYFIKAT.

Z przyjemnością zawiadamiamy, że zakończyliśmy tegoroczny projekt w ramach etwinning. Projekt pt: „Valentine’s Day in geometrical shape” współtworzyło kilku uczniów klasy 2F wraz ze swoimi rówieśnikami z Chorwacji, Polski i Rumunii. Wspólnie stworzyli ciekawe, geometryczne serca z życzeniami walentynkowymi. Nad projektem współpracowali nauczyciele i uczniowie z następujących szkół:
1. Ana Tustonjić Dombaj - Osnovna skola Fran Koncelak Drnje, Drnje Croatia
2. Marcin Pasnikowski - Zespół Szkół nr 2, Gimnazjum nr 3 im. Noblistów Polskich w Świdniku, Świdnik Poland
3. Aneta Tymińska - ZSGH im. S Bergera w Warszawie, Warsaw Poland
4. Daniela Lupuleasa - Colegiul Economic Administrativ lasi, lasi Romania
5. Julijana Novaković - III. gimnazija Split, Split Croatia
6. Ksenija Varović - Osnova skola Fran Koncelak Drnje, Drnje Croatia
7. Mihaela Ionescu - Liceul Teoretic "Vasile Alecsandri" lasi, lasi Romania
Poniższy link to efekt naszej współpracy. https://twinspace.etwinning.net/17408/pages/page/96478

//

We are pleased to announce the end of our this year’s etwinning project. The project titled "Valentine’s Day in geometrical shape" some students from 2F class and their epals from Croatia, Romania and Poland cooperated on. They all created interesting, geometrical hearts with the Valentine’s wishes.

 



„Cultural Diversity”

Kolejnym projektem naszej szkoły biorącym udział w programie łączenia i współpracy bliźniaczych szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych -e-Twinning- jest projekt pod tytułem „Cultural diversity and Collage” („Kulturowa wymiana międzynarodowa”).

Projekt ten rozpoczął się w listopadzie 2009 roku i trwać będzie do końca kwietnia 2010 roku. Dnia 04.11 2009 „Cultural diversity” zyskał odznakę drugiego już : certyfikatu e-Twinning dla naszej szkoły.
Podstawowym zadaniem projektu jest poznanie kultury oraz tradycji jak i sposobu obchodzenia świąt narodowych w innych krajach, a w szczególności w Turcji.

DRUGIM celem projektu jest rozwijanie umiejętności komunikatywnych młodzieży w języku angielskim oraz poszerzenie kompetencji międzykulturowych.
Projekt ten realizowany jest przez nauczycielkę języka angielskiego panią Karolinę Witkowską-Mazur ze szkoły przy Majdańskiej oraz przez nauczycielkę języka angielskiego z Turcji- panią Ilknur Uludağ.

Nasi uczniowie z Majdańskiej przygotowują plakaty o świętach Bożego Narodzenia, Wielkanocy i Wszystkich Świętych oraz piszą eseje dotyczące tradycji w ich rodzinnym domu podczas trwania wyżej wymienionych świąt.
Młodzież z tureckiego liceum z Izmitu przedstawi nam projekt o święcie Ramadan, największym i najpopularniejszym święcie tureckim.

- Przedmioty: historia, muzyka, religia, sztuka, technologia, wiedza o społeczeństwie/socjologia
-> Języki: English
- Wiek ucznia: 15 - 18
- Narzędzia: czat, e-mail , publikowanie stron www
- Cele: poznanie tradycji, kultury oraz obyczajów partnerskiej tureckiej szkoły z Izmitu, wymiana młodzieży po sfinalizowaniu projektu
- Czas trwania: listopad 2009-kwiecień 2010

Finałem tego projektu ma być wymiana międzynarodowa pomiędzy szkołą przy Majdańskiej a szkołą z Izmitu.

 

“European Roots- popular culture and traditions in the European space”

TRZECIM projektem naszej szkoły biorącym udział w programie eTwinning jest projekt pod tytułem “European Roots- popular culture and traditions in the European space” („Europejskie korzenie- popularna kultura i tradycja w kręgu europejskim”). W tym projekcie oprócz naszej szkoły brały również udział szkoły z krajów takich jak: Turcja, Bułgaria, Łotwa oraz Rumunia. Był to projekt przewidziany dla wymiany młodzieży w miesiącu lipcu 2010.

Projekt ten rozpoczął się w 18. stycznia 2010 roku i trwał do końca sierpnia 2010 roku. Dnia 21.01.2010 “European Roots- popular culture and traditions in the European space” zyskał odznakę trzeciego już certyfikatu e-Twinning dla naszej szkoły: trzecia ODZNAKA.

Głównym zadaniem projektu było poznanie korzeni europejskich, kultury oraz tradycji w krajach takich jak: Polska, Bułgaria, Łotwa, Rumunia oraz Turcji-kraju muzułmańskiego. Celem projektu było nawiązanie kontaktu mailowego z młodzieżą z wymienionych krajów, jak też rozwinięcie umiejętności komunikatywnych młodzieży w języku angielskim oraz poszerzenie kompetencji międzykulturowych.

Projekt ten realizowany był przez panią Karolinę Witkowską-Mazur ze szkoły przy Majdańskiej oraz przez panią Ilknur Uludağ z Turcji, Rafę Diana z Rumunii, Ingridę Tāraude-Šakova z Łotwy oraz Desislavę Cokova z Bułgarii.

 

“The unusual ways of spending free time”

CZWARTYM już projektem naszej szkoły biorącym udział w multimedialnym programie eTwinning jest projekt “The unusual ideas of spending free time” (Formy spędzania czasu wolnego wśród dzisiejszej młodzieży).
Projekt ten realizowany jest przez nauczycielkę języka angielskiego panią Karolinę Witkowską-Mazur ze szkoły przy Majdańskiej oraz przez nauczycielkę języka angielskiego z Turcji- panią Ilknur Uludağ. Partnerzy innych szkół z całego świata chętnie dołączają do idei projektu.

„The unusual ways of spending free time” rozpoczął się w marcu 2011 i trwać będzie do końca maja 2011 roku. Dnia 23.03.2011 projekt ten zyskał odznakę czwartego certyfikatu e-Twinning dla naszej szkoły: czwarta ODZNAKA..

Projekt ten odbiega tematycznie od wcześniejszych swoich poprzedników, bowiem dotyczy form czasu wolnego kiedyś i dziś. Wiadomo bowiem, że czasy wspólnego śpiewu przy ognisku lub spotkań popołudniowych przy gitarze minęły. Bardzo rzadko jest spotkać się z tego rodzaju formami czasu wolnego. Wśród dzisiejszych nastolatków królują gry komputerowe, piłka nożna, pływanie, dyskoteki czy wizyty w kinie.

Proponowanymi narzędziami w tym projekcie są oczywiście: czat, e-maile , programy Power point, wideo, zdjęcia , obrazy oraz TwinSpace.

Nasi uczniowie z Majdańskiej przygotowują plakaty oraz fotografie obrazujące zainteresowania dzisiejszej młodzieży oraz piszą eseje dotyczące form spędzania czasu wolnego nastolatków w Polsce.

My favourite ways of spending free time.

Finałem projektów ma być wymiana międzynarodowa pomiędzy szkołą przy Majdańskiej a szkołą z Izmitu.

 

“Pros and cons of package holidays”
(wady i zalety podróżowania z biurem podróży)

PIĄTYM projektem szkoły przy Majdańskiej, który bierze udział w programie eTwinning jest projekt “ Pros and cons of package holidays” (wady i zalety podróżowania z biurem podróży).

Projekt ten realizowany jest tak jak już poprzednie projekty eTwinning przez nauczycielkę języka angielskiego panią Karolinę Witkowską-Mazur ze szkoły przy Majdańskiej oraz przez nauczyciela z Turcji Ahmeta Porhana. Partnerzy międzynarodowi wyrażają chęć włączania się do projektu.

Projekt “Pros and cons of package holidays “ rozpoczął się we wrześniu 2011r. i jest w ciągłym procesie przemian. Uczniowie z obu szkół piszą eseje na temat wad i zalet wynikających z korzystania z biura podróży w wakacje oraz gromadzą wymowne plakaty na powyższy temat. Problem nie jest łatwy i wymaga głębszego zastanowienia się nad tematem. Jeszcze bardziej trudne wydaje się być napisanie rozprawki na ten temat w języku obcym. Jednak nasi uczniowie wykazują chęć i motywację w tworzeniu tego rodzaju prac, co więcej pomaga im to w systematycznej nauce do egzaminu maturalnego.

Dnia 08.09.2011r. projekt ten zyskał odznakę piątego już certyfikatu e-Twinning dla naszej szkoły: piąta ODZNAKA.
Proponowanymi narzędziami w tym projekcie są oczywiście: czat, e-maile , programy Power point, wideo, zdjęcia , obrazy oraz TwinSpace.
Celem projektu będzie w przyszłości wymiana międzynarodowa oraz nawiązanie przyjaźni wielokulturowych.
Oto kilka fotografii i wypracowań naszych zdolnych uczniów ze szkoły przy Majdańskiej:

Advantages and disadvantages of package holidays

Pros and cons of package holidays

 

„Vorteile und Nachteile des Reisens mit dem Reiseburo”
(wady i zalety podróżowania z biurem podróży)


SZÓSTYM projektem naszej szkoły jest projekt „Vorteile und Nachteile des Reisens mit dem Reiseburo” (wady i zalety podróżowania z biurem podróży) realizowanym w języku niemieckim.

Projekt ten założony jest przez panią Karolinę Witkowską-Mazur ze szkoły przy Majdańskiej oraz przez nauczycielkę z Turcji Beyhan İlknur Uludağ . Partnerzy międzynarodowi ochoczo włączają się do projektu.

Projekt „Vorteile und Nachteile des Reisens mit dem Reiseburo” rozpoczął się we wrześniu 2011r. i jest w ciągłym procesie przemian. Uczniowie z obu szkół piszą eseje na temat wad i zalet wynikających z korzystania z biura podróży w wakacje oraz gromadzą obrazy na powyższy temat. Jeszcze bardziej trudne wydaje się być napisanie rozprawki na ten temat w języku niemieckim. Jest to język niebywale trudny dla młodzieży ze względu na trudną gramatykę, jednak nasi uczniowie lubią wyzwania i chętnie stawili czołu jednemu z nich.

Dnia 08.09.2011r. projekt ten zyskał odznakę szóstego już certyfikatu e-Twinning dla naszej szkoły: szósta ODZNAKA.

Proponowanymi narzędziami w tym projekcie są oczywiście: czat, e-maile , programy Power point, wideo, zdjęcia , obrazy oraz TwinSpace.
Celem projektu będzie w przyszłości wymiana międzynarodowa oraz nawiązanie przyjaźni wielokulturowych.
Oto kilka fotografii i wypracowań naszych zdolnych uczniów ze szkoły przy Majdańskiej:

W obu szkołach przygotowujemy konkurs na exlibris dla szkolnej biblioteki, opracowujemy regulamin, komisje, dokonujemy wyboru najlepszych prac, przyznajemy nagrody i wybieramy najlepszą pracę dla obu szkół, projekt ma trwać około 3 miesięcy, by spokojnie zastanowić się do końca roku szkolnego nad wyborem.

//

In both schools is bening prepared our school's competition entitled "Exlibris of school's library". We are working on regulation, committees, choosing the best works, we are also appointing many awards for the most interesting ones from both schools. The project is suppored to last 3 months. The correct choice needs to be thought over till the end of school's year.

  • Przedmioty: edukacja medialna , historia kultury , języki obce , projektowanie i technologia , sztuka
  • Języki: English - polski
  • Wiek ucznia :16 - 19
  • Tools to be used: Czat , e-mail , Inne programy (Powerpoint, wideo, zdjęcia i obrazy) , Wideokonferencja
  • Oparty na zestawie : Coming soon
  • Cele: poznanie wzajemne uczestników programu, wykonanie przez wielu uczniów prac
  • Work process: ustalenie wspólnego regulaminu konkursu, rozpropagowanie go w społeczności
  • Oczekiwane rezultaty: młodzież pozna się poprzez działanie, przez używanie w komunikacji języka