Projekt realizowany jest w ramach XVII edycji Warszawskich Inicjatyw Edukacyjnych Biura Edukacji m.st. Warszawy
The project is realized due to the XVII edition of Warsaw`s Educational Initiative of Bureau of Education of capital city of Warsaw
1 etap // 1st stage
Zajęcia informatyczne on-line dla wszystkich uczestników, pokazujące wykorzystanie aplikacji Sway i Forms w pracach nad materiałami wykonywanymi przez uczestników.
Online computer classes for all participants, showing the use of Sway and Forms applications in the work on materials made by the participants.
2 etap // 2nd stage
Wizyta nad Wisłą. W miejscu tym zostaną pobrane próbki wody i gleby, jako materiał porównawczy do badania oraz zostaną wykonane pomiary jakości powietrza.
A visit to the Vistula River. In these place water and soil samples will be taken as comparative material for research and air quality measurements will be taken.
3 etap // 3rd stage
Warsztaty dla uczniów w zespołach kilkuosobowych z nauczycielami w TGH nr2.
Workshops for students and teachers in teams at TGH Nr2.
Warsztaty zespołu badającego zanieczyszczenie wody z dwóch miejsc Wisły i szkoły. Efektem pracy będą materiały przygotowane w postaci plakatów pokazujące wyniki badań oraz wskazujące co należy zrobić aby przeciwdziałać degradacji wody. Przygotowanie quizów sprawdzających wiedzę z analizowanych zagadnień.
Workshops for the team investigating water pollution from two locations: the Vistula river and the school. The effect of the work will be materials prepared in the form of posters showing the results of the research and indicating what should be done to prevent water degradation. Preparation of quizzes to check knowledge of the issues analysed.
Warsztaty zespołu badającego zanieczyszczenie gleby z dwóch miejsc Wisły i szkoły. Efektem pracy będą materiały przygotowane w postaci plakatów pokazujące wyniki badań oraz wskazujące co należy zrobić aby przeciwdziałać degradacji gleby. Przygotowanie quizów sprawdzających wiedzę z analizowanych zagadnień.
Workshops of the team studying soil pollution from two locations: the Vistula and the school. The effect of the work will be materials prepared in the form of posters showing the research results and indicating what should be done to counteract soil degradation. Preparing quizzes to check knowledge of the issues analysed.
Warsztaty zespołu badającego zanieczyszczenie powietrza z dwóch miejsc Wisły i szkoły. Efektem pracy będą materiały przygotowane w postaci plakatów pokazujące wyniki badań oraz wskazujące co należy zrobić aby przeciwdziałać degradacji powietrza. Przygotowanie quizów sprawdzających wiedzę z analizowanych zagadnień.
Workshops of the team studying air pollution from two locations: the Vistula and the school. The effect of the work will be materials prepared in the form of posters showing the results of the research and indicating what should be done to prevent air degradation. Preparation of quizzes to check the knowledge of the analysed issues.
Warsztaty zespołu zapoznające się ginącymi gatunkami oraz z prawami zwierząt i ich ochroną. Efektem pracy będą materiały przygotowane w postaci plakatów oraz wskazujące co należy zrobić aby dbać o prawa zwierząt, chronić gatunki zagrożone. Przygotowanie quizów sprawdzających wiedzę z analizowanych zagadnień.
Workshops of the team learning about endangered species, animal rights and their protection. The result of the work will be materials prepared in the form of posters and indicating what should be done to care for animal rights and protect endangered species. To prepare quizzes to check the knowledge about the analyzed issues.
4 etap // 4th stage
Zapoznanie całej społeczności szkolnej podczas godzin wychowawczych z przygotowanymi w projekcie materiałami, dotyczącymi zagadnień ochrony wody, gleby, powietrza i praw zwierząt. Uczniowie po omówionym temacie będą mogli sprawdzić swoją wiedzę wypełniając quizy na każdy z omawianych tematów.
The whole school community will be introduced to the project materials prepared in the form of posters and posters on the issues of water, soil, air and animal rights protection. Studentss will be able to check their knowledge by filling in quizzes on each of the discussed topics.
5 etap // 5th stage
Zorganizowanie na terenie szkoły pikniku naukowego, podczas którego będą prezentowane ćwiczenia/doświadczenia przez uczniów.
A science picnic will be organised on the school premises where exercises/experiments by the students will be presented.
6 etap // 6th stage
Podsumowanie, prezentacja efektów pracy, nagrody dla uczestników.
A summary, presentation of work results, awards for participants.
Zanieczyszczenie powietrza |
Zanieczyszczenie gleby |
Zanieczyszczenie wody |
Ginące gatunki zwierząt, prawa zwierząt |