Pracownik obsługi hotelowej

Od września 2025r. otwieramy nowy zawód:
Pracownik obsługi hotelowej

From September 2025, we will be opening a new job: Hotel service worker

 

 

Opis zawodu Pracownika obsługi hotelowej

Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie pracownik obsługi hotelowej jest przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych w zakresie kwalifikacji HGT.03 Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie:

  • utrzymywania czystości i porządku w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie;
  • przygotowania i podawania śniadań;
  • organizowania usług dodatkowych w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie.

 

Przedmioty w kształceniu zawodowym teoretycznym

  • Bezpieczeństwo i higiena pracy
  • Podstawy hotelarstwa
  • Organizowanie usług dodatkowych w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
  • Język angielski zawodowy

 

Przedmioty w kształceniu zawodowym praktycznym

  • Utrzymanie czystości i porządku w obiekcie hotelarskim
  • Przygotowanie i podawanie śniadań
  • Zajęcia praktyczne

 

Miejsca odbywania praktyk

Szkoła organizuje praktyki zawodowe w hotelach w następującym wymiarze:

  • w klasie drugiej raz w tygodniu 6 godzin 
  • w trzeciej dwa razy w tygodniu po 6 godzin

Uczniowie decydują, w którym z dostępnych hoteli chcą odbywać praktyki zawodowe.

 

Miejsca pracy w zawodzie pracownik obsługi hotelowej

  • Hotele i inne obiekty hotelarskie w Polsce i na obszarze Unii Europejskiej
  • Wszystkie obiekty noclegowe świadczące usługi typu hotelowego również w środkach transportu, w których świadczone są usługi hotelowe.

 

Procedura zdobywania uprawnień zawodowych

Egzamin z kwalifikacji HGT.03 Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie odbędzie się w klasie trzeciej. Po zdanym egzaminie uczeń otrzymuje świadectwo potwierdzające kwalifikacje w zawodzie pracownik obsługi hotelowej, a następnie po ukończeniu szkoły uzyskuje  Dyplom Pracownika Obsługi Hotelowej. Dyplom jest uznawany w krajach Unii Europejskiej.

 

Co po szkole?
Absolwent po zakończeniu szkoły może kontynuować naukę w:

  • szkole branżowej drugiego stopnia, w której może uzyskać potwierdzenie kwalifikacji HGT.06 Realizacja usług w recepcji i po ukończeniu szkoły branżowej II stopnia może uzyskać Dyplom w zawodzie Technik Hotelarstwa
  • liceum ogólnokształcącym.