Klasa I H

uczniowie z wychowawcą

Wychowawca klasy: TOMASZ ŁADZIAK 



We wtorek 20 maja 2025 r. klasa 1h pod opieką Pani Teresy Rogali i wychowawcy Pana Tomasz Ładziaka udała się na wycieczkę do Muzeum Narodowego w Warszawie oraz warsztaty do Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. W Muzeum Narodowym młodzież zwiedziła Galerię Sztuki Starożytnej przedstawiającą kolejne etapy rozwoju kultur świata starożytnej Mezopotamii, Egiptu, polis Greków oraz wierzenia religijne w Cesarstwie Rzymskim. W Galerii Sztuki Średniowiecznej uczniowie zobaczyli ołtarze skrzydłowe, rzeźby, a także naczynia liturgiczne, ołtarzyki i obrazy charakterystyczne dla ziem polskich późnego średniowiecza.
W Wilanowie uczniowie zobaczyli ogrody króla Jana III, po czym udali się do Villi Intrata na warsztaty savoir-vivre "Przy stole – o kulturze i historii”. Podczas zajęć młodzież pozyskała wiedzę dotyczącą historycznych oraz współczesnych form towarzyskich i reguł grzeczności funkcjonujących w grupie.  Poznała tajniki kultury stołu, a następnie wykorzystała zdobytą wiedzę nakrywając do stołu i wspólnie spożywając posiłek. Wycieczka okazała się cennym czasem integrującym  uczniów i rozwijającym ich kompetencje zawodowe. 

On Tuesday, May 20, 2025, class 1h with Mrs. Teresa Rogala and their teacher Mr. Tomasz Ładziak, went on a trip to the National Museum in Warsaw and workshops at the Museum of King John III's Palace in Wilanów. In the National Museum, the youth visited the Gallery of Ancient Art presenting subsequent stages of the development of the cultures of the ancient world of Mesopotamia, Egypt, the Greek polis and religious beliefs in the Roman Empire. In the Gallery of Medieval Art, the students saw winged altars, sculptures, as well as liturgical vessels, altars and paintings characteristic of the Polish lands of the late Middle Ages.
In Wilanów, the students saw the gardens of King John III, and then went to Villa Intrata for a savoir-vivre workshop, "At the table - about culture and history". During the classes, the youth gained knowledge about historical and contemporary forms of socializing and rules of politeness that function in a group. They learned the secrets of table culture, and then used the knowledge they had acquired by setting the table and eating a meal together. The trip turned out to be a valuable time that integrated the students and developed their professional competences.

uczniowie podczas wycieczki

uczniowie podczas wycieczki uczniowie podczas wycieczki

W środę 26 lutego 2025 r. uczniowie klasy 1h pod opieką Pani Teresy Rogali i wychowawcy Pana Tomasza Ładziaka wzięli udział w wycieczce do Sejmu RP i Muzeum Geologicznego. W Sejmie młodzież zapoznana została z historią polskiego parlamentaryzmu, makietą współczesnego kompleksu budynków sejmowych, a następnie udała się na galerię Sali Posiedzeń Sejmu. Dzięki uprzejmości pracowników izby niższej parlamentu uczniowie zobaczyli gabinet Marszałka Sejmu, tablicę w hołdzie parlamentarzystom poległym w czasie II wojny światowej, tablicę upamiętniającą parlamentarzystów, którzy zginęli w katastrofie lotniczej pod Smoleńskiem oraz dowiedzieli się wielu ciekawych informacji dotyczących pracy Sejmu.
Kolejnym etapem wycieczki było zwiedzanie ekspozycji Muzeum Geologicznego, w którym młodzież mogła poznać zagadnienia budowy geologicznej Polski, zobaczyć różnorodne okazy skał, minerałów i skamieniałości ułożonych w 8 wystaw stałych. Na ekspozycji uczniowie podziwiali szkielety wymarłych zwierząt z epoki lodowcowej Mamuta włochatego i Nosorożca włochatego.
Wycieczka pozwoliła młodzieży uzyskać wiedzę dotyczącą funkcjonowania polskiego parlamentu, budowy geologicznej Polski i wspólnie miło oraz aktywnie spędzić czas.

On Wednesday, February 26, 2025, students of class 1, under the supervision of Mrs. Teresa Rogala and their teacher, Mr. Tomasz Ładziak, took part in a trip to the Parliament of the Republic of Poland and the Geological Museum. In the Parliament, young people were introduced to the history of Polish parliamentarism, a model of the modern Parliament building complex, and then went to the gallery of the  Meeting Hall. Thanks to the kindness of the employees of the lower house of parliament, the students saw the office of the Speaker of the Sejm, a plaque in tribute to the parliamentarians who died during World War II, a plaque commemorating the parliamentarians who died in a plane crash near Smolensk, and learned a lot of interesting information about the work of the Sejm.
The next stage of the trip was a visit to the exhibition of the Geological Museum, where young people could learn about the geological structure of Poland and see various specimens of rocks, minerals and fossils arranged in 8 permanent exhibitions. At the exhibition, students admired the skeletons of extinct Ice Age animals: the woolly mammoth and the woolly rhinoceros. The trip allowed the youth to gain knowledge about the functioning of the Polish Parliament, the geological structure of Poland and to spend time together in a pleasant and active way. 

uczniowie podczas wycieczki

uczniowie podczas wycieczki

uczniowie podczas wycieczki

W piątek 27 września 2024 r. klasa 1h pod opieką Pani Teresy Rogali i wychowawcy Pana Tomasza Ładziaka wzięła udział w projekcie edukacyjnym "Akademia Klimatu”. Projekt łączy wiedzę na temat ochrony środowiska z pokazami filmowymi najlepszych filmów ekologicznych ostatnich lat. W Kinotece uczniowie zobaczyli pokazy filmów krótkometrażowych, wysłuchali rozmów z zaproszonymi ekspertami, zagrali w interaktywny quiz klimatyczny i na koniec obejrzeli film długometrażowy. Po zakończeniu wydarzenia w celu integracji klasa udała się na spacer na Stare Miasto. Wspólnie spędzony dzień pozwolił zdobyć cenną wiedzę w zakresie ekologii i lepiej poznać się młodzieży w czasie wspólnego wyjścia.

W piątek 27 września 2024 r. klasa 1h pod opieką Pani Teresy Rogali i wychowawcy Pana Tomasza Ładziaka wzięła udział w projekcie edukacyjnym "Akademia Klimatu”. Projekt łączy wiedzę na temat ochrony środowiska z pokazami filmowymi najlepszych filmów ekologicznych ostatnich lat. W Kinotece uczniowie zobaczyli pokazy filmów krótkometrażowych, wysłuchali rozmów z zaproszonymi ekspertami, zagrali w interaktywny quiz klimatyczny i na koniec obejrzeli film długometrażowy. Po zakończeniu wydarzenia w celu integracji klasa udała się na spacer na Stare Miasto. Wspólnie spędzony dzień pozwolił zdobyć cenną wiedzę w zakresie ekologii i lepiej poznać się młodzieży w czasie wspólnego wyjścia.

uczniowie podczas projekcji filmu

uczniowie na Starym Mieście

W środę 11 września 2024 r. klasy 1d i 1h pod opieką Pań Beaty Pręgowskiej i Teresy Rogali oraz Panów Tomasza Ładziaka i Artura Wejmana wybrały się na wycieczkę integracyjną do Kampinoskiego Parku Narodowego. Celem wycieczki było Muzeum – Miejsce Pamięci w Palmirach, do którego młodzież z nauczycielami podróżowała komunikacją miejską do miejscowości Truskaw, a następnie pieszo do miejsca upamiętniającego ofiary masowych egzekucji przeprowadzonych przez Niemców w czasie II wojny światowej na terenie Puszczy Kampinoskiej. W muzeum klasy pod opieką pań przewodnik zwiedziły wystawę muzealną i cmentarz na którym spoczywają m.in. wybitne postaci dwudziestolecia międzywojennego marszałek Maciej Rataj i lekkoatleta Janusz Kusociński przy grobach których zapalone zostały znicze. Spacerując wśród borów sosnowych rosnących na piaszczystych wydmach puszczy uczniowie po raz pierwszy wspólnie spędzali czas poza szkołą. Zadowoleni i odrobinę zmęczeni wszyscy wrócili do szkoły, gdzie zakończyła się pierwsza wspólna wycieczka klasy gastronomicznej i hotelarskiej.

uczniowie podczas wycieczki

uczniowie podczas wycieczki

uczniowie podczas wycieczki